måndag 1 november 2010

Så dags

Så var det november, huga! För att mota bort mörkerspökena, har jag glatt mig åt några fynd i frölådan och ( så dags nu?!) sått Afrikanskt Tulpanträd och Tacca. De är ju exotiska och ska få gro i värmekuvösen. Det ska bli spännande att följa dessa, men taccan kan ju ta åtta-nio månader på sig…. Det är förresten tredje försöket med svart Tacca.Där hamnade en stickling av en Streptocarpus jag fått av en vän. Sedan av bara farten förberedde jag för stratifiering av Kvanne och Rörflockel, frön som jag funnit på nätet. I skymningen gick jag ut och sprätte ut lite aklejafrön på måfå i en rabatt bara för skojs skull och genast kändes dagsverket komplett!



Opuntia,fikonkaktus -kan jag nog inte odla här men minnas de väldiga buskagen i Tunisien i somras.
Ha det!

1 kommentar:

  1. Det är rätta takter! Mota mörkret med små fröbomber och våga vägra vinter.
    Hoppas du har det gott!
    Kram Ester

    SvaraRadera