onsdag 21 mars 2012

Vårkänslor och fågelkvitter!

Ett tips jag vill dela med mig av: märkettiketter av mjölkförpackningar! Enkelt,  stadig kartong och slitstarkt. Lätt att klippa till önskad storlek.


Ett impulsprojekt.En urgammal tuija som har en helt omotiverad placering mitt på gräsmattan har vuxit sig stor och ståtlig men orubblig som en bautasten. Tänkte att det skulle bli ljusare och luftigare om nedre grenverket togs bort. Sagt och gjort! Nåväl det tog några dagar.... Blev ganska nöjd och hoppas att trädet inte tagit skada av beskärningen. Nu kommer nästa tanke. Vad ska det bli mer där runtom? Vad ska man ha för tänk? Förslag?

Snödropparna man längtat så intensivt efter har äntligen blommat upp ordentligt!

Ovan: Galanthus Nivalis Flore Pleno

Lite vårpyssel som omväxling till sådder och skolingar, pynta lite vårligt vid entrén.
Detta lilla rede ligger på fönsterbrädan och Pippin får i alla fall ruva i fred för katten.

Jodå, äkta plasttussilago, men dekorativt i alla fall, i väntan på de riktiga...

Vårfönster

Inte är jag galantofil, men dessa vill jag gärna ha fler av!
De får allt fröa av sig och sprida sig hur mycket som helst!

Jag har även tjuvstartat i växthuset med två nyligen anlända rosor, Gihslaine de Felogonde som jag har stora förväntningar på. De lär ska blomma hela sommaren! Kronärtsskockan som övervintrat i källaren och börjat växa fick flytta ut, liksom Blåsalvian som ser förtorkad ut ännu. Hoppas att lte vatten och sol ska få den att  börja grönska och då ska jag byta jord. Har även krukat en del lökar och knölar, liljor, gladiolus och några dahlior. Tomatfröerna gror! Imorgon ska Hammocken återinvigas!
Ha det gott Alla!

4 kommentarer:

  1. Gishlaine de Feligonde är fin och den blommar verkligen hela sommaren, gillar skiftningarna i färgen.

    Vad pyssligt och fint du har det!

    Önskar jag hade ett växthus så man kan börja lite tidigare. Jag har mitt inglasade uterum men där blir nästan för fullt när man vill börja göra fint.

    Ha det gott//Camilla

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du har varit gång och i full färd med allt och dessutom har du hunnit ut med kameran, mockliga du.
    Jätte fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Margit, tack för tipset, tänk att det är precis vad jag behöver, fler etiketter! Tänk att det finns aldrig nog.

    Ha det gott/ Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

    SvaraRadera
  4. Och jag som köpte märketiketter igår, synd att jsag inte läöste ditt tips innan.
    Jag trodde det var riktiga tussilago du plockat in.
    Önskar dig en riktigt bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera