lördag 3 april 2010

Lycka!


Påskafton : Snödroppar och krokus
Strålande solsken och en tidig morgonpromenad. Snön har nästan försvunnit och jag återser min kära trädgård igen! Det bästa på länge: Lennart lagade växthuset! Som nytt! Han slet med det länge och väl och han är ju så duktig! Hade aldrig fixat det själv. Jag är så glad för detta!Har förmånen att känna Världens Bästa Växthusreparatör!
Nu ska det bli odla av! Blåsalvian( som jag övervintrat och delat) var försten ut i växthuset. Där står en kruka Balkansippor från i höstas, men visar inga livstecken.

Sådde persilja, machésallat och klotbasilika igår. Har skolat om blåklocka, lejonöra, palettblad, riddarsporre och blomstertobak. Börjar bli trångt i källaren.
Har också behandlat äppelträden med balsam på gnagskadorna. Får se om det hjälper.
Jag har också piffat till entréverandan med penséer( I år en vinröd sammet och en liten söt gräddvit) i balkonglådorna.
- Man kan få musöron,sprucken knopp och skifta i grönt för mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar