fredag 10 september 2010

Svartaste blomman!

Först en Rudbeckia hirta "Mocca" från rysk fröpåse.( Den skulle varit längre ner men jag kan inte redigera den här bloggen så bra. Hav tålamod med mig!)Blomman ska enligt fröpåsen vara ca 20 cm i diameter, men det blev den inte hos mig i år, utan 15 cm och rikblommande!.Undrar om den övervintrar även om den är ettårig ? Rudbeckian såddes tidigt i februari mars och blommar sent men länge och fortsättningsvis hoppas jag...



Men nu kommer den!

Solrosorna är rödbruna och effektfulla på 2 meters höjd.Den svartaär annorlunda och väcker blandade känslor. Mest glada för jag tycker den är så fräck! Den svartaste blomman jag odlat!


Solrosen till vänster är ju mer orangerödbrun och från samma fröpåse som den svarta.


Närbild på den svartaste!


I höstbuketten sprakar Rudbeckia Hirta " Mocca","röd" solros och den gula som jag just nu inte kommer på vad den heter....


Chili Bulgarian Carrot på rad!
De är mycket starka!
Hälsar till sist trevlig helg med denna chili!

2 kommentarer:

  1. Underbart härliga höstfärger på dina rudbeckior och solrosor.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Du har en härlig Blogg som är rolig och intresant att läsa.
    Hoppas du sparade fröerna från den svarta. Har du tur kan det ju bli fler sådana kommande år. Jag tycker den var urläcker!!!
    Karin //

    SvaraRadera