måndag 27 september 2010

Dominoeffekten

Då var det dags för flyttcirkusen i rabatterna!Ett projekt genererar lätt flera och det är lite tröttsamt att gräva upp rosor,djupa rötter har de!Jag ser för min inre syn hur fint det kommer att bli, någon gång....


Dagens frö. Vackra fröställningar finns det gott om och det gäller att samla in dem som inte hinner självså sig. Gissa vilken vårblomma!


Breddning av rabatt. Bara det att det var lätt att fylla tomrummet....


Kryddlandet fick sig en uppfräschning.
Till slut en fråga: hur gör man headern långsmal? (Mina foton anpassas ej automatiskt fast man kryssar i rutan)

hej från mej!

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på Tullpanfrön, fast det är så sent nu så de borde varit öppnade och vissna för länge sedan. Skall bli kul att läsa vilka som är så lika.
    Kanske du måste krympa orginalfotot och göra det långsmalt. Jag är inte bra på sånt där trixande tyvärr.
    Ha det gott
    Karin //

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som rensar och donar i rabatterna, själv tillhör jag kategorin som inte gör många knop på hösten. Men på våren då.......

    Precis som Karin skriver så måste du minska bilden först INNAN du lägger in den. Jag brukar minska mina till runt 800-900 pixlar, hur smal den ska bli beror ju på motivet.

    SvaraRadera