onsdag 15 december 2010

Julbak

Så har vinterkrukan fått lite julbling! Dottern nådde inte upp till fågelbordet så hon spred ut solrosfröna i krukan. Vi får se om pippifåglarna hittar dit!





Barnen har tagit hand om pepparkaksbaket och de är duktiga på det.Själv tog jag ett beslut att låta bli att baka till jul i år.Men kunde inte riktigt hålla mig... Välkommen ut på vinterfika på verandan!


Sockerkaksformen, vatten och karamellfär är denna ljuslykta gjord av.


Isstjärnorna ovan är iskuber och fungerar fint så länge det är kallt ute.






Detta var roligt! Lyktan utan färg är ju också fin!


Nu blev jag sugen på riktiga saffransskorpor som jag brukar baka, så jag vet inte om beslutet snart ändrar sig......

3 kommentarer:

  1. Så fina lyktor! Den idén ska jag genast sno!

    SvaraRadera
  2. Sån sockerkaka har jag också bakat, har tre stycken som lyser så fint på kökstrappan.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Så fint! Detta måste jag prova att göra - vilket tips!
    Ha en härlig helg...
    Hälsningar från ett snöigt Öland/T

    SvaraRadera