onsdag 29 juni 2011

Howard Weed

Skynda långsamt!
Då var rosenbågen på plats, (som inköptes för två år sedan).
Rosorna planterade, Honungsros Helenae och en vit Polstjärnan,(som inköptes i höstas). Det är semester, men det är kul när det händer saker i trädgården! Kan ju inte slappa i hammocken hela tiden, är för rastlös för det...



Sedan var det här med färger i frökataloger, som vanligt! Petunian blev inte blå utan mörklila. Okej en snygg sammetslyster och man vänjer sig och får var nöjd att det blev plantor i alla fall!


Så var det fynddax på perennrea! Man får med sig både det ena och det andra! Himla lyxig känsla! Är just nu galen i Irisar och Dagiljor!



Trädgårdsrummet som är under uppbyggnad kommer att få några fler rabatter och grusgångar. Gräsmattan ska bort! Det är lättare sagt än gjort dock! Jag är tacksam att min egen trädgårdsanläggare hjälper mig! Allt ska inramas av en Svartaroniahäck (som är beställd) och ovan nämnda Rosenbåge blir ingång.....



Bilderna är på Strandirisen Howard Weed.( ett av fynden på rea!)

Underbart med sol och värme! Det torkar upp väldigt snabbt tycker jag och ikväll har jag bråkat med vattenslangar och dito kopplingar,blev både blöt och avsvalkad men så småningom blev de mest törstiga vattnade!

Solrosen mäter ca 175 cm.

Hej då!

2 kommentarer:

  1. I den här värmen har man rätt att arbeta långsamt i trädgården, det går ju inte vara i solen mitt på dagen.
    Tycker dina iris är fina trots att det inte var "rätt" färg.
    Sommarkram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig iris så himla snygg. Vatten slangar kan vara förjäkliga ibland :) Kram Suss

    SvaraRadera