fredag 2 december 2011

Vintervila

Vintervila- vad?

Vintervila vore väl okej. Med snötäcke värt namnet. Men det regnar. Hur fixar björnar och igelkottar det? Själv har jag gått i deltids íde….

Istället för att lugnt invänta våren och drömma om kommande sådder, lövsprickning och blomsterprakt, oroar jag mig för att lökarna ska ruttna bort nu i vätan….

Sorkarna har visst koloniserat klematisrabatten av högarna att döma. Suck!


Men gnagskydden är på träden i alla fall. Liljebaggarna sover och mördarsniglarna bidar sin tid två kvarter bort. ....Allt är en tidsfråga.



Mitt enklaste julpyssel, ingen julig "twist" på detta, nä!


2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter med ditt rika djurliv på ägorna;) Det är lite glest med glädjeämnen i trädgården så här års, så vi kan väl hoppas att trastarna hittar snigelägg-gömmorna när de sprätter runt i löven?

    SvaraRadera
  2. Nu har vi fått lite snö i allafall :) o mer blir de i eftermiddag säger de :) jag har oxå haft problem med sorken :( stora högar lite överallt kram suss

    SvaraRadera