söndag 10 april 2011

Trädgårdshelg!

Trädgårdshelg
Stora vårstädningen i rabatterna!
Omskolning av b l a riddarsporre, stockros,sötflockel.....
Växthuspremiär! Alla chilli och paprika fick flytta ut.
Inne blev det mer plats för tomatplantorna.
Hammocken iordningställd och provsutten!
Planterat tre björkar och flyttat två vresros Hansa.Ska flytta tre till, men de är fortfarande oåtkomliga i en isdriva (skuggläge)






Kul med krokusar och insekter! Såg även en citronfjärli och en nässelfjäril men de fastande inte påbild.







Lite slöjdpyssel. Skyltar med text och ett par hjärtan.

Första utesådden: vit förgätmigej, "Snowsylva"!

Caroline Hodgkins! Gläder mig mycket!

Nu är man lagom mör, det känns i kroppen, men det har varit en perfekt Helg!

Nästa vecka ska jag bestämma mig, om det ska bli penséer eller inte i balkonglådorna?
Behöver massor av täckbark och kogödsel, samt fler pallkragar!
Hur ska man hinna jobba också?
Hälsar våren välkommen!

2 kommentarer:

  1. Du har haft en hel helg med trädgårdsarbete. Visst är det roligt när man få börja på igen efter en lång kall vinter.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få starta med trädgårdsarbete!
    Min trädgård ligger fortfarande under snö så jag får vänta några veckor till.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera