fredag 13 september 2013

Sommarens sista dag?

Är det verkligen sant? som de säger: att idag är det den sista sommardagen? i alla fall tackar jag med stor glädje för denna ovanligt Ljuva September som vi minns  November. Det har varit soligt och varmt mest hela tiden... Ändå kan jag tänka mig att frosten dröjer lite till, Dahliorna är så fina! Liksom Pelargonerna och Fuchsiorna..


Äppelskörden 1. Rödluvan var dags att plocka ner, annars hackar fåglarna på dem. Vad göra med allt detta? 


 Min allra senaste Höstflox! Den blommar som bäst nu när de andra givit upp.......



Solhatt

Glad att Solrosen hinner blomma! Så här pass sent, men det finns fler som står i knopp..

Clematis Södertälje tror jag? men hade för mig att den var mer åt det röda hållet?

Plattvial eller perenn luktärt.


Hösttecken: Ginnalalönnen rodnar redan!


En av våra trädgårdskatter:Tiger

Men snart är höstlöksdags och det trillar in lite beställningar allt eftersom... Och nya projekt tar form. Som en spaljé vid växthusväggen... inget nytt i o för sig, men en ny ordning med smårutig spaljé och perenna klätterväxter så som Clematis...
När nu tiden räcker till och orken,  efter heldagsjobb diverse familjeangelägenheter.....

Ha det bra alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar